במוקדם או במאוחר ירצה בונה הדגמים הממוצע להסיר את הצבע מדגם שהוא בונה. זה יכול להיות רצון לשפץ דגם שנבנה כשהיה פחות מנוסה או - וזו הסיבה השכיחה - כי משהו רע קרה במהלך הצביעה והדגם לא נראה כמצופה. תהיה הסיבה מה שתהיה, ישנן שיטות רבות להסרת צבע: שמן בלמים, אקונומיקה, דיסק...אני מצאתי את השימוש במסיר שומנים כנוח ביותר ויעיל מאוד.
נתחיל במילת אזהרה: חובה לקרא את האזהרות שמופיעות על האריזה. מסיר שומנים הוא חומר קורוזיבי וכווייה כימית זה דבר ממש לא נעים, בטח ובטח כשהיא על הקרנית. זה לא אומר שזהו חומר רדיואקטיבי (הוא נמצא בשימוש יומיומי בכל מטבח) אבל יש להיזהר.
אז קדימה, לעסק:
הכלים הדרושים להסרה מוצלחת של צבע:
לכפפות גומי על פי העדפת הבונה, משקפי מגן, כלי קיבול כלשהו (לא השתמשתי הפיילה המצולמת), מברשת שיניים, פקק לכיור וכמובן מסיר שומנים.
תחילה יש לשים את הקורבן המיועד בתוך הפיילה (או כל כלי קיבול שתבחרו), לנער את מסיר השומנים ולהתיז מהחומר עד כיסוי מלא של הדגם. במידה שישנו איזור שנעדיף שלא לפגוע בו כמו למשל תא טייס, נוכל למסך ולהתיז בעדינות מסביב. לא מדובר כאן בדיוק מיקרוני אבל רמת השליטה שמיכל ההתזה מאפשר עולה על כל חומר אחר.
כאן הסטייה הראשונה שאני עושה מהוראות השימוש. במקום 2-3 דקות אני מחכה 20 ולפעמים גם כפול מזה. תלוי בסוג ומאפייני שכבת הצבע. כאשר נחזור אל הדגם כעבור 20-25 דקות זה מה שנראה:
לא נראה מבטיח במיוחד נכון? אבל שימו לב מה קורה כאשר זרם מים חלש פוגע בדגם:
הצבע ירד גם במגע אבל שטיפה ראשונית תמנע לכלוך מיותר. לעיתים נעבוד כשרק יד אחת עטוייה בכפפה, בעיקר אם מדובר בכפפות לשטיפת כלים ורצפה, ואז נרצה לשטוף את שאריות מסיר השומנים מהדגם לפני שניגע בו.
זרם המים לא יוריד את כל הצבע ואז יש להשתמש באצבע, ספוג או כל דבר אחר שעדין מספיק להוריד את הצבע אך לא לפגוע בפלסטיק.
באיזורים קשים לגישה (בתי כני נסע, שורשי כנפיים ומייצבים וכו') או סתם צבע עקשן נשתמש במברשת השיניים.
זוכרים את פקק הכיור? שימו לב שאת כל מלאכת הורדת הצבע ביצעתי בפיילה. היא נראית נקיה וריקה, אבל זה לצורך הצילומים. במציאות יאגרו שם מיים מהולים בשרידי צבע ומסיר שומנים ו-חלקים קטנים שאולי נשרו במהלך ההסרה מכיוון שכל תהליך הסרה יכול לפגוע במידה זו או אחרת בקווי ההדבקה. זהממש לא כיף לחטט במים המלוכלכים בחיפוש אחר זרוע הדראולית, אבל זה הרבה פחות כיף ללמוד כיצד בנויה הצנרת בבית כי נפל לשם חלק אחרי ששפכנו בהסח הדעת את המים. כיור אטום נותן הזדמנות שניה.
התוצאה הסופית:
בדוגמה שלפניכם הדגם נשאר נקי מצבע לאחר ניסיון ההורדה הראשון. בהחלט יכול לקרות שאם נעבוד על דגם בעל מספר שכבות צבע שונות, דקלים וכיו"ב, האזורים העבים יותר יגלו התנגדות גדולה יותר משאר הדגם.
שימו לב לשאריות הצבע במקומות בהם הודבקו דקאלים ופסי זיהוי שנצבעו על גבי הסכימה המקורית בשפות ההתקפה.
במקרה כזה יש פשוט לחזור על התהליך.
נתחיל במילת אזהרה: חובה לקרא את האזהרות שמופיעות על האריזה. מסיר שומנים הוא חומר קורוזיבי וכווייה כימית זה דבר ממש לא נעים, בטח ובטח כשהיא על הקרנית. זה לא אומר שזהו חומר רדיואקטיבי (הוא נמצא בשימוש יומיומי בכל מטבח) אבל יש להיזהר.
אז קדימה, לעסק:
הכלים הדרושים להסרה מוצלחת של צבע:
לכפפות גומי על פי העדפת הבונה, משקפי מגן, כלי קיבול כלשהו (לא השתמשתי הפיילה המצולמת), מברשת שיניים, פקק לכיור וכמובן מסיר שומנים.
תחילה יש לשים את הקורבן המיועד בתוך הפיילה (או כל כלי קיבול שתבחרו), לנער את מסיר השומנים ולהתיז מהחומר עד כיסוי מלא של הדגם. במידה שישנו איזור שנעדיף שלא לפגוע בו כמו למשל תא טייס, נוכל למסך ולהתיז בעדינות מסביב. לא מדובר כאן בדיוק מיקרוני אבל רמת השליטה שמיכל ההתזה מאפשר עולה על כל חומר אחר.
כאן הסטייה הראשונה שאני עושה מהוראות השימוש. במקום 2-3 דקות אני מחכה 20 ולפעמים גם כפול מזה. תלוי בסוג ומאפייני שכבת הצבע. כאשר נחזור אל הדגם כעבור 20-25 דקות זה מה שנראה:
לא נראה מבטיח במיוחד נכון? אבל שימו לב מה קורה כאשר זרם מים חלש פוגע בדגם:
הצבע ירד גם במגע אבל שטיפה ראשונית תמנע לכלוך מיותר. לעיתים נעבוד כשרק יד אחת עטוייה בכפפה, בעיקר אם מדובר בכפפות לשטיפת כלים ורצפה, ואז נרצה לשטוף את שאריות מסיר השומנים מהדגם לפני שניגע בו.
זרם המים לא יוריד את כל הצבע ואז יש להשתמש באצבע, ספוג או כל דבר אחר שעדין מספיק להוריד את הצבע אך לא לפגוע בפלסטיק.
באיזורים קשים לגישה (בתי כני נסע, שורשי כנפיים ומייצבים וכו') או סתם צבע עקשן נשתמש במברשת השיניים.
זוכרים את פקק הכיור? שימו לב שאת כל מלאכת הורדת הצבע ביצעתי בפיילה. היא נראית נקיה וריקה, אבל זה לצורך הצילומים. במציאות יאגרו שם מיים מהולים בשרידי צבע ומסיר שומנים ו-חלקים קטנים שאולי נשרו במהלך ההסרה מכיוון שכל תהליך הסרה יכול לפגוע במידה זו או אחרת בקווי ההדבקה. זהממש לא כיף לחטט במים המלוכלכים בחיפוש אחר זרוע הדראולית, אבל זה הרבה פחות כיף ללמוד כיצד בנויה הצנרת בבית כי נפל לשם חלק אחרי ששפכנו בהסח הדעת את המים. כיור אטום נותן הזדמנות שניה.
התוצאה הסופית:
בדוגמה שלפניכם הדגם נשאר נקי מצבע לאחר ניסיון ההורדה הראשון. בהחלט יכול לקרות שאם נעבוד על דגם בעל מספר שכבות צבע שונות, דקלים וכיו"ב, האזורים העבים יותר יגלו התנגדות גדולה יותר משאר הדגם.
שימו לב לשאריות הצבע במקומות בהם הודבקו דקאלים ופסי זיהוי שנצבעו על גבי הסכימה המקורית בשפות ההתקפה.
במקרה כזה יש פשוט לחזור על התהליך.











אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה